16 Mayıs 2013 Perşembe

Hasan Cemal “nokta” tespiti mi yapıyor?



Milliyet gazetesinde yazılarına son verilen Hasan Cemal uzun süredir T24 adında bir Bağımsız İnternet Gazetesinde yazılarını yayınlıyor.

Sayın Öcalan’ın başlatmış olduğu “çözüm sürecini” de yakından takip eden Cemal, bunun için özel olarak Medya Savunma alanlarına giderek PKK yetkilileriyle görüşmeler gerçekleştiriyor. Diyebiliriz ki hiçbir Türk ve Kürt gazetecisinin yap(a)madığını bugünlerde Hasan Cemal büyük bir duyarlılık ve (!) cesaret örneği sergileyerek yapıyor ve bu anlamda tarihe de tanıklık ediyor.

Sayın Cemal’in gerilla alanlarında oluşu mevcut sürecin hem gerilla gözüyle hem de komutanlar düzeyinde nasıl ele alındığının kodlarını veriyor olduğundan ele geçmez bir gazetecilik başarısı olarak devrimci kıskançlıkla karşılayanlarımız var. Bunlardan birisi de benim. Bir gazeteci olarak oralara gidip süreci, çekilmeyi ve tartışmaları gerillalar ve PKK yetkililerinden dinleyip onların hislerini kâğıda dökerek onlarca kitap yazmak isterdim. Çünkü şimdi Kandilde onlarca kitap konusu 7/24 süren yaşam materyalleri var. Bu anlamda Sayın Cemal bütün ömrünün en güzel fırsatını yakalamış olarak oldukça şanslı diyebiliriz.

Evet, ben de oralara gidip notlar tutmak ve T24 gibi bir yayında anında yayınlayarak bütün dünyaya duyurmak isterdim ancak tek fark olarak ben, Sayın Cemal gibi “ihbara” girebilecek bilgileri anında değil, daha sonra yazacağım kitaplarda işlemeyi daha doğru bulurdum.

Önyargılı yaklaşmıyor ancak görüşlerimi de yazmaktan çekinmemeliyim diyorum. Hasan Cemal bilmeden ve gazeteciliğin bitmez heyecanıyla istemeden mi notlarında komutanların yerlerini veriyor yoksa işin içinde başka tehlikeli işler mi var, bilemiyorum. Ancak Cemal notlarında neredeyse PKK yetkililerinin yerlerini hem de “nokta” olarak ihbar ediyor, gibi.

Bu istihbari bilgilerle acaba KCK Konsey üyelerinin nokta tespiti mi yapılıyor? Demeden edemiyor insan!

Hasan Cemal, KCK Konsey üyelerinin “nokta tespiti” için mi Gerilla alanlarında yoksa gazetecilik görevi için mi pek anlayamadım!

Eğer Konsey üyesi arkadaşlar bu durumu pek umursamıyorlarsa bunun adı “kendine güven ve sürecin gidişatının olumlu oluşu değil” tam olarak rehavettir.

Hasan Cemal yeni yayınlanan notunda: Irak Kürdistan’ı Metina bölgesinde bir PKK kampı. Buradan üç saatlik gerilla yürüyüşüyle sınıra varılır; “dağların arkası Çukurcadır”, diyor Bahoz Erdal kod isimli Fehman Hüseyin. Kendisi, Türkiye’deki PKK silahlı güçlerinin (HPG’nin) komutanı olarak, çekilmeden de sorumlu olan kişi. (Bahoz Erdal’la yaptığım uzun konuşma dün burada yayımlandı) diye de parantez içinde önemli bir istihbari bilgi veriyor. İstihbari denilebilecek üç bilgi var. Birincisi: Üç saatlik yürüme. İkincisi: Sayın Erdal’ın olduğu yer olarak Çukurca’nın dağlarının öte tarafı. Üçüncüsü: Bahoz Erdal ile yapılan görüşmenin tam olarak yeri ve saati.

Sayın Cemal’in notundaki bu açıklama iki türlü okunabilir.
1) Hem okurları hem de Türk halkı için. Yani Türk halkına; “Bakın ben buradayım ve gerçekten de gerillalar çekiliyor. Hani Türk devletinin ve biz Türk basınının öcü olarak tanıttığı ve bundan dolayı sürekli işleri karıştıran süreçleri sabote eden olarak tanıtılan ve sizin şahin olarak da bildiğiniz Bahoz var ya, işte o aslında çok iyi birisi. Hiç de öyle tanıttığımız gibi birisi değil ben kefilim.
2) Birinci şıktaki algı yaratılarak aslında Bahoz Erdal’ın yer tespitini saatine kadar kodluyor.
3) Bu şıkkı Hasan Cemal’e bırakıyor ve kaygılarımın yersiz olduğunu açıklaması için kendisinin cevaplamasını rica ediyorum.
Evet, Türk halkının ve Türk milliyetçilerinin bu süreçten kaygılanmaması için yıllardır öcü olarak tanıtılan PKK komutanlarının, (her ne kadar da ihtiyaçları olmasa da) yine Türk basınınca haklarının teslim edilmesi olumlu ve iyidir.

Ancak ben Sayın Cemal’in ne niyetle bu kadar detayı verdiğini açıkçası anlayamıyor ve tehlikeli buluyorum. Bu bana normal bir gazetecilik gibi gelmiyor. Yüzeysel bir değerlendirmede çakılı kalmayıp komplo teorisi de üretmeden derinlemesine bakış açısıyla Cemal’in verdiği bu detaylı bilgilerin dolaylı, direk veya endirekt bir istihbarat bilgisi olduğunu anlamak gerekiyor. Ben Sayın Cemal gazetecilik değil de sırf belli yerlere istihbarat bilgisi vermek için Kandil veya Medya savunma alanlarına gidiyor demiyorum ancak böylesi detaylı açık seçik nokta hedefler anı anına verilemez, verilmemeli diyorum.


5 yorum:

  1. Ali ERDOĞAN- Haval kaygılarınıza katılmamak olası mı? Ne acıdır ki, bunun örnekleri vardır. İyi niyetimiz, bize hep zarar veriyor. Başkan'ın karnını kaşırken pozlarını,Yalçın Küçük devlete aktarmadı mı? Kimbilir daha neler aktardı? Ya son Fransa olayı: 25-30 yaşlarındaki bir gencin 45 takım elbisesinin çalışmadan sahip olması ve senede on defa ülkeye gidişi hiç kimsenin dikkatini çekmedi mi? Ayrıca merkez komite üyeliğini yapmış elemanlarımızla kontrolsuz arkadaşlık kurması ve hatta o arkadaşlarımızı o'na teslim etmemiz doğru muydu? Bunu bizzat Remzi havalda sordum. Cevap olarak: "Tek kelimeyle rehavettir" dedi. Sizin işaret ettiğiniz husus da rehavet değil de ne dir? Yarın veya yarından sonra nokta operasyonlar yaptıktan sonra, ahımız, vahımız para eder mi? Oralardan uzak, bizim tayın edeceğimiz bir yerde görüşmelerimiz olmaz mı? Üç kurban verdik. Uyanmıyacak mıyız hala?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok komplo teorileri okudum, ama bu yazilanar ne kadar paranoya iceriyor diye ilk kez bukadar saskinliga sebeb veremiyorum. dostum mustafa onermis yaziyi. dogrusu reel olmayan bir yazi.

      1. PKK devletle bu sureci hazirladilar
      2. gerilla ucakla degil kendi yontemleriyle cekilecekti
      3. TC sizce hicmi bilmiyor gecis yollarini, yane siz ce bilseydi gerillalara saldirirmiydi! benim anladigim bular.

      gercek
      1. surece iki taraf kendini coktan hazirlamis
      2. PKK hasan cemale istihbarat yapmaya neden olacak kadar acemi bir parti degil
      3. hasan cemal saygin bir gazeteci
      4. TC'de dunya'da kandil ve pkk kamplarinin nerde oldugunu biliyor
      5. bohoz erdal roportajdan sonra yer degistiriyor.

      kaleme tutulmasi icin el gerek, yazmasi icin mantik, burada sanki el var da mantik yok!

      Sil
  2. Yani sizin bu tesbitinizi oradaki komutanlar bilmiyormu. Ne rehavetinden bahsedersiniz. Yillarini devrime devrimcilige adayan bu devrimcilerin savasin tum entrikalarini bildiginden haberdar degilsiniz. H. Cemalin tazdiklari (evet) adres tarifi gibidir ve bunu tc zaten biliyor. Her kes hadini bilecek ve kafasina her esildigi gibi bu devrimcilere akil hocaligi yapmak yanlistir ve had bilmemezliktir.

    YanıtlaSil
  3. Gereksiz bir kaygi, öylesine bir yazi. Elbetteki sürec tersine döndügünde yazilanlar yazarlari hakkinda delile dönüsebilir. Ama yer tespiti su bu gibi seyler icin türk istihbari sanirim hasan cemale kalmamistir. Ki iki tarafta birbirini iyi taniyor. Hasan cemal gerek ermeni meselesinde gerekse kürt meselesinde samimi davranislar icinde. Ama biliyoruzki bu insanlar "aydin" yarin ne yapacaklari belli olmaz. Yine de bu yukardaki yaziyi hakli cikarmaz. Gereksiz bir kaygi biraz hasetlik var yazida. Bence kendince bir döneme taniklik yapiyor. Bir yazar icin bulunmaz firsatlar bunlar.

    YanıtlaSil
  4. SAKİNE POLAT

    ermeni malıyla büyütülmüş paşa torunundan demokratlık beklemek aşırı saflık olur. devletin gönüllü memruları bunlar. allah bir dese inanmak suç ve günahtır. dedesinin gasp ettiği ermeni mülkünü hele bir iade etsin de görelim kaç ayarmış cemal bey? hala dedesinin adını taşımaktan hicab etmiyor!....

    YanıtlaSil